logo


GODZINY PRACY PSYCHOLOGA SZKOLNEGO

mgr Olga Olszewska

 

Wtorek 13.00-15.00

Środa 12.00-15.00


zdalne zs baner

Na czas nauczania zdalnego Uczniów oraz Rodziców zachęcam do kontaktu

drogą mailową lub poprzez edziennik.

Olga Olszewska

psycholog

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.


 ZGODNIE Z PLANEM!

KORZYŚCI Z PLANOWANIA I PRACA METODĄ ALPEN

>>>PRZEJDŹ DO PREZENTACJI<<<


MAPY MYŚLI

CZYM SĄ I JAK JE TWORZYĆ

>>>PRZEJDŹ DO PREZENTACJI<<<


 

MULTITASKING I TECHNIKA POMODORO

>>> PRZEJDŹ DO PREZENTACJI<<<

 

___________________________________________________________

 

NAUKA ZDALNA? KILKA WSKAZÓWEK, KTÓRE MOGĄ POMÓC

1. Planuj. Każdego dnia ustal co musisz zrobić i z jakich przedmiotów będziesz się uczyć. Spójrz na swój plan lekcji i trzymaj się zawartych w nich przedmiotów.W przypadku zajęć synchronicznych (na żywo, online) pamiętaj, aby być zalogowanym na czas.

2. Zacznij od tego co najważniejsze. W pierwszej kolejności wykonuj te zadania i realizuj ten materiał, który wskazał nauczyciel i na którego opanowanie masz najmniejszą ilość czasu. Jeśli to możliwe, zaczynaj od rzeczy najtrudniejszych, a to co wydaje Ci się łatwe- zostaw na sam koniec nauki.

3. Bądź na bieżąco. Codziennie sprawdzaj jakie informacje pojawiły się od nauczycieli (e-dziennik, strona szkoły, komunikatory). Dzięki temu będziesz lepiej zorientowany i zachowasz poczucie kontroli.

4. Pracuj systematycznie. Ucz się codziennie, przeznaczając na naukę mniej więcej taką samą liczbę godzin każdego dnia. To pomoże Ci uniknąć zaległości i nagromadzenia materiału.

5. Notuj. W notesie lub brudnopisie notuj wszystko co musisz zrobić. Wypisuj daty, kontakty, pytania, terminy. Stwórz swój własny, osobisty organizer, dzięki któremu o niczym nie zapomnisz.

6. Bądź spokojny. Jeśli czegoś nie potrafisz - nie panikuj. Wróć do tematu raz jeszcze na końcu nauki lub po krótkiej przerwie. Jeśli coś sprawia ci szczególną trudność- skontaktuj się z nauczycielem przedmiotu.

 Olga Olszewska

6 NAWYKÓW SKUTECZNEJ NAUKI

1. Dobra organizacja

Zadbaj o porządek. Posprzątaj na biurku i przygotuj to co najważniejsze. Przyda się długopis, notes, flamastry, kosz na papiery, butelka wody. Wszystko co potrzebne miej w zasięgu ręki. Wstając co chwilę od swojego miejsca pracy- gubisz uwagę i koncentrację.

2. Unikanie rozpraszaczy

Rozpraszacze odrywają od nauki. Znajdź ciche, spokojne miejsce. Wyłącz telewizor i odłóż wszystko co niepotrzebnie odrywa Cię od nauki. Wycisz powiadomienia nieużywanych aplikacji i zamknij niepotrzebne strony www. Uważasz, że robienie wielu rzeczy jednocześnie idzie Ci świetnie? O tym dlaczego wielozadaniowość nie zawsze pomaga przeczytasz (a nawet sprawdzisz!) niedługo :-).

3. Robienie powtórek

Powtarzaj to co już umiesz. Dzięki temu sprawisz, że lepiej zapamiętasz, fakty, wzory, daty, wydarzenia.

4. Pamiętanie o przerwach

Podczas nauki rób przerwy. Średnio co 30-45 minut zrób parominutowy odpoczynek. Nie zaglądaj w tym czasie do telefonu. Poćwicz, zjedz, przewietrz pokój lub porozmawiaj z kimś. To właśnie w trakcie przerwy mózg przetwarza zaczerpnięte wcześniej informacje.

5. Dbanie o energię

Zjedz i napij się wody. Mózg stanowi 2 % masy ciała i przy intensywnej pracy pochłania, aż około 20%-25% energii pochodzącej z jedzenia. Przed nauką warto coś zjeść. Posiłek powinien być lekki , zdrowy i sycący.  Pij wodę- to właśnie z niej w przeważającej części składa się mózg.

6. Wysypianie się

Zadbaj o dobry sen.  Śpij minimum 7-8 godzin na dobę. Kładź się i wstawaj o stałych porach. Jeśli wieczorem korzystasz z telefonu-włącz funkcję trybu nocnego. To ważne aby uniknąć przemęczenia wzroku i ewentualnych problemów z zaśnięciem.

  Olga Olszewska

Dla tych co lubią wiedzieć wiecej :-)

Co daje nam sen?

Nasz mózg podczas snu traci podobną ilość energii co w ciągu dnia. Po co więc śpimy? Jednym z powodów jest to, że w fazie głębokiego snu mózg przetwarza informacje. Jednym słowem sen pozwala lepiej zapamiętać zdobytą w ciągu dnia wiedzę. Warto się wysypiać! 

Co wspólnego z ekranem telefonu ma bezchmurne niebo?

Na produkcje melatoniny- hormonu odpowiedzialnego za regulacje snu bardzo silnie wpływa niebieskie światło. Jego źródłem oprócz ekranu telefonu jest także bezchmurne niebo, które dla naszych przodków było oznaką, że pora wstać. Im wyższy poziom melatoniny tym łatwiej nam zasnąć. Pod wpływem niebieskiego światła następuje spadek wydzielania melatoniny, a co za tym idzie mogą wystąpić problemy z zaśnięciem. Podczas wieczornego korzystania z telefonu warto włączyć funkcję trybu nocnego, która ogranicza światło niebieskie.

Dlaczego lepiej schować niż wyciszyć telefon?

Jeśli nie chcemy by telefon odrywał nas od nauki, lepiej zostawić go w innym pokoju lub schować poza zasięgiem wzroku. Sama czynność ignorowania leżącego tuż pod ręką urządzenia angażuje zasoby umysłu, co sprawia, że trudniej jest skupić uwagę na wykonywanym zadaniu. Kiedy mózg zajmuje się zwalczaniem pokusy zobaczenia czy na ekranie nie pojawiła się nowa wiadomość, traci zasoby by skutecznie podejmować inne działania.

 Olga Olszewska